خانه » اخبار » مهدی طائب: برای حل معضل بدحجابی، نیازمند اتاق فکر حجاب هستیم.
مهدی طائب: برای حل معضل بدحجابی، نیازمند اتاق فکر حجاب هستیم
مهدی طائب: برای حل معضل بدحجابی، نیازمند اتاق فکر حجاب هستیم

مهدی طائب: برای حل معضل بدحجابی، نیازمند اتاق فکر حجاب هستیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز حجاب ریحانه النبی (س)، حجت الاسلام مهدی طائب مسئول قرارگاه فرهنگی عمار در جمع مسئولین مرکز حجاب ریحانه النبی (س) با تأکید بر ضرورت تشکیل جبهه ستادی حجاب و عفاف گفت:
به منظور تأثیرگذاری بر لایه های زیرین مدیریتی و اجتماعی و مشاهده عملی رواج فرهنگ حجاب و عفاف در سطوح مختلف جامعه، تأسیس و تشکیل جبهه ستادی حجاب به صورت شبکه منسجم و مدیریت امت واحده، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

۱۵

حجت الاسلام طائب جایگاه جبهه ستادی حجاب را چنین تبیین کرد:
باید همه ارگانها، نهادها، موسسات، حوزه، صدا و سیما، نیروی انتظامی، سپاه، ارتش، وعاظ و مبلغین و همه دست اندرکاران مملکت، دست به دست هم بدهند و برای حل معضل بدحجابی، اتاق فکر تشکیل دهند. در موضوع تخصصی حجاب بیشتر از تشکیل واحدهای انفرادی، نیازمند توجیه ستادی تمام نهادها هستیم.

 

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به دسیسه های فرهنگی گفت:
دشمن تمام سرمایه خویش را در عرصه فرهنگی روی محور عفاف و حیا قرار داده و به خوبی این واقعیت را درک کرده که عفاف و حجاب، خط مقدم جبهه جنگ نرم، زیر بنای عرصه فرهنگی و مبنای حفظ تمام ارزشهای الهی و انسانی است. می‌بینیم بالاترین بدحجاب در کشور در کارمندان دولت و ادارات مشاهده می‌شود. از این رو حفظ ظاهر اجتماع براساس رعایت قانون توسط مسئولین و نیروهای انتظامی، لازم و ضرورتی تخلف ناپذیر است. از طرفی هم تقویت باورهای دینی بر مبنای عقلانیت و اقناع اندیشه، وظیفه اصیل حوزه‌های علمیه و مسئولین فرهنگی است.

 

استاد حوزه علمیه قم که به تدریس خارج فقه امر به معروف هم اشتغال دارد، ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل وزارتخانه امر به معروف به منظور هماهنگی با تمام یگانها، مراتب اجرای امر به معروف و نهی از منکر را چنین تبیین کرد:
ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حکومت اسلامی باید به یک وزارتخانه رسمی تبدیل گردد. فریضه امر به معروف و نهی از منکر جزء واجبات اسلام و از فروع دین است. امر به معروف در مرحله تذکر لسانی، وظیفه آحاد جامعه اسلامی است؛ اما امر به معروف در حیطه عملی آن، بدون دستور امام معصوم یا ولی فقیه مطلقاً ممنوع و حرام است. زیرا باعث اختلال نظام و موجب هرج و مرج می‌گردد.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی عمار اهتمام ویژه در ترویج فرهنگ حجاب را یادآور شد و با گلایه از فقدان وزارتخانه ویژه عفاف و حجاب، گفت:
اگر می توانستم، برای رفع معضل غلط و ناهنجار بدحجابی، یک وزارتخانه اختصاصی حجاب و عفاف، حداقل به صورت موقتی چند ساله تشکیل می‌دادم تا در آن وزارتخانه، تمام نهادهای دولتی و مردمی ساماندهی شده و وظایف خود را در چارچوب جبهه ستادی به صورت شبکه ملی و بلکه بین المللی انجام دهند.

 

طائب با اشاره به راهگشا بودن اتاق فکر حجاب در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه، به توانمندی مدیریت آن تأکید کرد و افزود:
مرکز حجاب ریحانه النبی (س) به دلیل تجربه ممتدی که در عرصه تخصصی حجاب به دست آورده، می‌تواند به صورت ستادی و با مرکزیت اتاق فکر فعالیت کند. ریحانه النبی (س) توانمندی این را دارد که با تأثیرگذاری بر جبهه ستادی حجاب و عفاف، آن را در اتاق فکر، مدیریت کند.

درباره عسگر آبادی

x

شاید بپسندید

هشتمین دوره تربیت مبلّغ حجاب، در آران و بیدگل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز حجاب ریحانه النبی، کارگاه آموزش حجاب ویژه مربیان و معلمین ...